22. jan. 2011

En stund siden sist.... Gensere fra ifjor:)

Da er det endelig kommet såpass mye lys ute at jeg fikk tatt ordentlige bilder 
av et par gensere jeg sydde til jentene i November:)
De er laget av stripete Alicantina fra Sydilla.no og 
 sort interlock fra.... ja det husker jeg ikke:)

Først ut er genseren til Ingvild i str.10-11 år

Så er det Mathilde sin, i str 12 år

Også lille kattepus Prinsesse Leona som alltid er fryktelig nysgjerrig:)







30. des. 2010

Kjole med små feer

Fikk bestilling på en liten kjole, 
og da var jeg ikke usein om å foreslå dette søte stoffet 
fra Sydilla.no med feer på! 
Str. 68.


28. des. 2010

Litt adventsstemning i romjula:)

Fikk en sånn koselig idè her rett før desember om å lage en ny Adventskalender..... 
...nemlig hjemmesydde poser med broderi og blonder.
Begynte så smått slik at første ble ferdig til 1. desember, men så hadde jeg ikke tid
eller materialer til å gjøre den helt ferdig, så de fikk en hver dag frem til 7.

Og først nå har jeg fått tatt bilder av den.
På veggen henger bilde av lille barnebarnet her i huset!


 
Her er et lite nærbilde av posene før de ble hengt opp.
Begge jentene deler på denne, og der det ikke ble plass til gaven, 
skrev jeg en lapp med koselig hilsen og en liten skattejakt!



Ønsker dere ei fortsatt god romjul!

19. des. 2010

Fleecegensere med hette.

Traktor er stort for små barn, også for jenter:) 
Har tidligere laget bukser i dette innlegget, og da de var ferdige ville 
kunden ha gensere som matchet.   
Rosa genser i str. 4 år og brun genser i str. 2 år.





 


13. des. 2010

Julecandy hos Sjeroks

med trekning på Julaften!  
Trykk på bildet, så kommer du til bloggen hennes.





Gi-bort hos Fallari

med trekning 19.desember! 
Trykk på bildet så kommer du til hennes blogg.





30. nov. 2010

To varianter til.....

....av baggy-luene. Disse er laget i  forskjellige størrelser; 51-53 cm og 54-56 cm, 
og er fòret med fleece.

Luene kan bestilles, og koster kr 250,- pr. stk


19. nov. 2010

God som gull!

En ny velourkjole med hette! Str. 4 år
Denne er laget i ei nydelig mørk lilla farge som er skikkelig vanskelig å få frem med kamera.

Den har strikk midt på ermene og en liten puff øverst.

Kjolen er til salgs for kr 590,-  SOLGT!




 

18. nov. 2010

Fleecekjole i lilla med blomster

Her er en fleecekjole som er sendt nordover, håper den faller i smak :)



16. nov. 2010

Velourkjole med bambi!

Nå har jeg skikkelig kosa meg med klipp og lim av diverse kjolemønster, 
noe har jeg lagt til og her er resultatet:
En kjole i velour fra Sydilla og bomullsstoff fra Panduro, kantet med rød interlock.
 Ermene har fått en liten puff øverst og strikk på midten. Et par broderier er også med.